Friday, September 21, 2012

Papa's Morning Routine

Kerja saya pagi pagi, selain menyiapkan diri untuk pergi kerja, adalah untuk menyiap TP1 and TP2. TP  stands for Tuan Puteri. Nak bangunkan diorang dan siapkan diorang persis tuan puteri. Dua dua susah nak bangun pagi. Biasalah tu. Arissa, TP1, senang sikit nak bangun tapi dia punya tantrum (you should check my YouTube. I video recorded her morning tantrums), memang pening kepala di buat nya. Tapi saya tahulah, itu hanya morning tantrum. So, I just let it be. Lepas dia dah mandi dan siap, an apology will be heard from her. So, I don't take her tantrum seriously. In fact, saya seronok nak sakat dia. The louder the tantrum, the more amusement I get.

TP2, Aryana, is the hardest. Memang susah nak bangun pagi. Tantrum dia tak sehebat Arissa. Tapi susah nak bangun. I prefer listening to Arissa's tantrum rather than nak go through the effort nak kejut kan Aryana. So, desperate measures have to be taken. I use my secret weapon, the water spray bottle. Works every time and like a charm. At least that, got her attention. Bangun tidor is one thing, making her way to the bathroom is another.

TP1 and TP2 bersiap depan TV. Pros and Cons. The pro, saya boleh siapkan diorang cepat. The cons, kalau diorang siap diri sendiri, mata kat TV, tangan nak pakai kain/baju dan semuanya bergerak dalam keadaan slow-mo. But it is okay, at least I got to do some work done, angkat beg letak kat the right side of the backseat. The girls seat on the left side. Bila turun senang. Turun kan beg dulu dan baru girls turun.

Because of ALL that. Arissa dan Aryana HARI HARI lambat. End of the year convocation, kalau ada award the MOST LATE STUDENT, no doubt and I guarantee, Arissa and Aryana will be co-winners.

No comments: